Începând cu 4 iulie, transportul urban în Taraclia și-a oprit activitatea. Pentru clarificări, TUK a apelat la primar și la transportator, nici unul, nici celălalt nu au răspuns la telefon.
Începând cu 1 iunie, transportul urban din Taraclia după o lungă pauză și-a reluat activitatea. Dar de sâmbăta trecută, 4 iulie, a oprit din nou transportul de pasageri. TUK a fost informat despre acest lucru de către locuitorii orașului, care se deplasează la muncă cu microbuze.
Transportatorul nu a răspuns la apelurilor jurnalistului.
Apoi pentru clarificări TUK a apelat la primarul Veaceslav Lupov, la trei apeluri ale jurnalistului în două ore el nu a răspuns și nu a sunat înapoi. La recepția primăriei au spus că nu pot răspunde la întrebarea de ce transportul urban nu merge. „Doar Veaceslav Nicolaevici poate spune acest lucru”, — a subliniat secretarul, adăugând, că primarul nu este la locul său și azi nu l-a sunat în timpul zilei.
La aceeași întrebare nu a putut răspunde și secretarul consiliului, „Aceasta nu este în competența mea, sunt secretarul consiliului orășenesc”, — a spus Svetlana Cotova. Apoi, jurnalistul i-a amintit secretarului despre decizia consilierilor în urmă cu o lună, cu privire la alocarea IP „Gherghi Serghei” 30 mii de lei din bugetul orașului pentru a sprijini în timpul pandemiei coronavirusului. Secretarul consiliului a menționat, că decizia a fost aprobată de cancelaria de stat, dar ea „nu este la curent dacă aceasta a fost pus în aplicare. Vă puteți interesa în contabilitate «, — a spus Cotova.
Reamintim, pe 4 iunie, la o ședință a consiliului orășenesc, consilierii au luat o decizie de a aloca subvenții către transportatorul IP „Gherghi Serghei” în valoare de 30 de mii de lei în timpul pandemiei coronavirusului. „Ei s-au adresat către noi cu o cerere de asistență, deoarece pentru un timp ei nu au lucrat. […] Comisia a decis să aloce 30 de mii de lei din articolul „Donații voluntare pentru a lupta împotriva COVID-19”, — a raportat la ședință specialistul primăriei Tatiana Burlacova.
Atunci, această întrebare a provocat unele controverse. Consilierul PSRM Vladimir Derivolcov a întrebat, — „Dar banii aceștia vor merge către șoferi, au rămas fără salariu de trei luni?”, Și a primit un răspuns negativ. „Acești bani vor fi alocați pentru plata combustibilului și a lubrifianților”, — a spus Tatiana Burlacova, economista primăriei. „Și banii economisiți pot folosi pentru a plăti salariile”, — a rezumat Burlacova.
În cadrul acelei ședințe primarul din Taraclia Veaceslav Lupov a explicat, că „transportatorul suportă pierderi, nici măcar nu produce combustibil. Unii șoferi s-au concediat. Nu fac față și solicită subvenții de la primărie ”, — a menționat situația primarului.
„Le oferim câte o tonă de combustibil pe lună până în septembrie, până când se încheie această pandemie. În caz contrar, la un moment dat ei vor opri [activitatea]. Și încă nu avem transport municipal. Sper, că va fi anul acesta ”, — a subliniat Lupov.
El a mai spus, că contractul dintre primărie și transportatorul IP “Gherghi Serghei” este semnat până de sfârșitul anului 2020.
Peste o săptămână după ședința consiliului, primăria din Taraclia a transferat prima tranșă în valoare de 10 mii de lei către IP “Gherghi Serghei”. Despre aceasta TUK a fost anunțat în departamentul de contabilitate al primăriei din Taraclia.
Și trei săptămâni mai târziu, transportatorul a depus o cerere la primărie pentru încetarea activităților sale.
Această publicație a fost realizată cu sprijinul financiar al Uniunii Europene. Conținutul ei este responsabilitatea exclusivă a proiectului „Cetățean activ. Învață. Participă. Decide” și nu reflectă neapărat punctele de vedere ale Uniunii Europene.